Jared "Ögon-orgasm" Leto

Amor vincit omnia et nos cedamus amori

- Kärleken besegrar allt , låt oss besegra kärleken.

           image61       
12 dagar kvar


En del helger kräver en lite mer genomtänkt resumé, det här är en sådan helg. Jag är dock för lat för att tänka.


Fredag.
Jag satt som en stressad gris imorse och förberedde min redovisning som jag skulle ha samma dag, första lektionen, Gamla stan handlade den om. Förstår att jag omöjligt kommer hinna(20 minuter).
Slänger iväg ett sms till Emma och ber henne säga till Göran (svenska läraren) att jag kommer komma lite sent. Buying some time.


Emma svarar med att berätta att jag kommit in på Re-Engelska, (blir glatt överraskad, men smsar en extra gång för att försäkra mig om att det stämmer). Nu kommer alltså följa 2 år med massa engelska...MASSA.

Jag går och genomlider en horribelt seg skoldag.

M, som jag återigen inte fått träffa på kanske 2 månader ska vara i stockholm ett par timmar för att klippa håret.
Vi sitter där och pladdrar på i en timme eller så.
Åker sedan hem för att byta om och plocka på mig lite nödvändigheter som kan behövas då man spenderar helgen ute på Värmdö.

Klädsel:
Ljusa acne jeans (fått av kermajt)
Grön stretch skjorta
Grå/blå randig kofta, som jag inte använt sen, typ januari...
Lakritsremmar
Nitbälte
Underground skor

Åker ut till Wermdö, för att gå på en fest som jag inte har någon större lust att gå på.
Inte fan vet jag heller varför. Teoretiskt sett vill jag gå ut och supa skallen av mig. Det finns bara ingen del av mig som känner likadant, i praktiken är det meningslöst och uttröttande. På väg ut till fest hittar ett passelipass.
Visar sig att de tillhör en Emil Haglund, som jag drar mig till minnes är vän med Valentin. Tar med det.
Sen skiter det sig i alla fall...Storbråk, onödigt bråk.
Sandra var dock stolt över mig för att jag sa ifrån, stod på mig för en gångs skull.
Gick och små grät och ringde Tobbe. Jag har en alldeles underbar pojkvän, knappt så jag förtjänar honom.
För du är den första, du är den enda som betyder något och jag ska hålla fast så längde det är mödan värt...

Lördagen spenderas på så sätt att jag följer med Tobias och handlar medans Sandrä måste ta en sväng förbi medis och lämna sin systers busskort eftersom hon vägrar köpa en remsa och komma och hämta det!!
Jag och Tobias åker till hemmesta och handlar käk.
När vi ska åka därifrån med en matkasse fylld med mat och en med 8 liter mjölk, så märker vi att bussen går först om 45 minuter :O
Segt så vi åker åt andra hållet eftersom Tobias ändå måste hämta lite saker hos en av sina vänner.
Jag får äran att bära våra kassar till motsatt busshållplats vilket leder till blodstopp i fingrarna. Vi lyckas under omständigheterna missa ännu en buss och drar hem till Muche* ett tag.

Vi åker hem. Jag ställer mig och börjar rengöra hans grill-galler, han sätter sig vid datan haha.
Sedan kommer han på att han vill ha slingor i håret så jag möter upp Kermajt i mölnvik och vi köper färg.
Vi kommer ut ur affären precis när Valentin vandrar förbi med sin vän Nemo.
Får en töntig besluts ångest, hälsa/ inte hälsa.
Sandra: OSCAAAR!!!
Ja, något beslut behövde jag inte ta. Han vänder sig om och ser lite skrajsen ut som jag märkt att han gjort förut då någon ropat på honom.
Har inte träffat honom sen förut. Står kvar och studerar varann ett tag. Sen hälsar vi och det är inte ett dugg konstigt, kul att träffa honom bara.

Kvällen förflyter lugnt. Grillning, utstirrning, skitsnack, slingning.
Sedan självklart ser vi på Schlager hahah.
Rysslands bidrag, bruden i mitten HEEET.
Tobias var mest förbannad för att ukraina fick  poäng( galen, glittrig plåtburk och en nunna de hittat på vägen med en tubsocka på huvudet).

SÖNDAGENS HÖJDPUNKT, DE SANDRA VILL LÄSA:
Tillbaka till passet vi hittade i Lördags. Vi lämnade kvar det hemma hos Tobias eftersom han visste vem de tillhörde.
Vi går på bussen och där sitter han passets ägare. Vi sätter oss ner och bestämmer oss för att stiga av vid samma hållplats som han gör.
Det blir Kolvik. Ursäkta säger jag när vi går av, ingen reaktion, ursäkta säger jag igen INGEN JÄVLA REAKTION. URSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKTA!!! Vad är det som är så jävla svårt??????????
Små springer efter honom och petar honom på axeln.
- eeh, har du tappat ditt pass?
- Nej
- Jo, men vi har hittat ditt pass (säger jag som ett jävla schizo, eftersom jag tror att Sandra står bakom mig).
- ahaa (Tittar på mig, med stackars lilla dumma flicka blicken) när hittade de då, vart? (Vänder mig om för att får en försäkrande blick från Sandra och märker då att hon sitter fleera meter bort)
- Borta vid hemmesta i förrgår, du är väl "namn"?
- a, jaha haha då kanske jag har tappat det..
- Okej, Tobias har det iallafall :P

Springer skamset som en liten tönt tillbaka till Sandra och dör. 




Dum spiro,spero

så länge jag andas, hoppas jag




 












Alice in chains and pearl jam - Alone
http://www.youtube.com/watch?v=3SLV6LEZbLI

The killers - Read my mind
http://www.youtube.com/watch?v=Ch3hppFG3UQ

* Miche och Musse = Misse och Muche :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback